Kefir goed voor je darmflora

kefir ontbijtKefir zit vol goede voedingsstoffen die heel goed zijn voor je darmflora. Kefir is gefermenteerde melk, zeg maar op een verantwoorde manier aan het verrotten gegaan. En nu barstensvol goede bacteriën. Je darmflora is er blij mee en dan voel jij je ook happy.

Wat is kefir?

Ik kocht bij de AH een pakje Kefir van Healthy People. Milde gefermenteerde melk Kefir, 100% natuurlijk, rijk aan proteïnen.
Ingrediënten: halfvolle melk gepasteuriseerd, Kefir specifieke melkzuurbacteriën.

Voedingswaarde per 100 ml: 

  • energie 202 kj, 48 kcal
  • Vetten 1,6 g (1,1 verzadigd)
  • Koolhydraten 5,0 g (5,0 suikers)
  • Eiwitten 3,6 g
  • Zout 0,1 g
  • Calcium 120 mg

Healthy People een trots bedrijf

Healthy People is een jong en trots bedrijf dat met lekkere producten de positieve kracht van voedsel wil benadrukken. Voor healthy people die graag op een natuurlijke manier met hun gezondheid bezig zijn. Daarbij zijn een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl belangrijk. 

Je kan kefir zo uit het pak drinken, bij je ontbijtengranen schenken, lekker met vers fruit erbij. 

Deze kefirdrink is een dikke milde gefermenteerde drank.

kefir

Mijn ervaring

Ik ben nieuwsgierig en toch ook een beetje huiverig. Wat nou als mijn darmen al die bacterien niet verdragen? Krijg ik dan vandaag buikloop? 

Ik schud de verpakking en schenk het uit. Het lijkt op yoghurt. Ik doe er havermout bij, verse blauwe bessen en kaneel. Kopje groene thee ernaast.

De smaak lijkt op yoghurt en het is niet dik. Er zitten geen stukjes in (gelukkig want dat is niet mijn ding).

Al met al is het wel smakelijk en in de loop van de dag gebeurt er verder weinig.

Ach weer eens geprobeerd, voor mij niet een blijvertje. Dan neem ik liever gewone yoghurt.

Een reactie plaatsen