Fruitontbijt

fruitontbijt

Is een fruitontbijt gezond? Jazeker, in dit artikel lees je er meer over en je vindt hier suggesties voor een lekker fruitontbijt.

Het geeft veel voordelen om de dag te beginnen met fruit.

 

Een fruitontbijt is toch heerlijk? Ik mag graag ontbijten met alleen fruit, zalig de zoete smaken die de natuur ons geeft.

Als ik een dag niet hoef te werken en iets later kan ontbijten (op een werkdag ontbijt ik om 6:30 uur) dan kies ik meestal voor een ontbijt van fruit. Soms een smoothie of gewoon zo van alles wat op mijn bordje.

Ik voel me daar lekker bij en red het met gemak tot de lunch. Ik drink meestal ook wat meer water op een vrije ochtend. Mijn darmen vinden een fruitontbijt in ieder geval erg lekker. Mijn stoelgang is op zo’n dag ook prima.

Is een fruitontbijt gezond?

Eet je alleen fruit in de ochtend tot 12:00 uur, dan helpen de zuren en de vezels je lichaam te ontgiften. Fruit bevat veel voedingsvezels wat heel goed is voor je darmen. In fruit zit vitamine c , één appel bevat ongeveer een derde van je vitamine C-behoefte voor de dag. Fruit bestaat voor een groot gedeelte uit water, goed voor de vochthuishouding van je lichaam.

Nog een voordeel, een ontbijt met alleen fruit is praktisch en snel.

 

Suggesties voor fruitontbijt

Hieronder zie je een aantal foto’s van een fruitontbijt.

Maak combinaties met de volgende soorten fruit:

  • appel
  • peer
  • kiwi
  • sinaasappel
  • mandarijn
  • aardbeien
  • blauwe bessen
  • bosbessen
  • bramen
  • frambozen
  • mango *
  • druiven *
  • ananas *
  • banaan *
  • meloen *

Let wel, van sommige soorten fruit is de GI te hoog.

Appels zijn een goede bron van voedingsvezels, vooral pectine, die een gezonde balans van bacteriën in de darm bevordert.

fruitontbijt 1fruitontbijt 2fruitontbijt 3fruitontbijt 4fruitontbijt 5fruitontbijt 6fruitotnbijt 7fruitontbijt 8fruitontbijt 9fruitontbijt 10fruitontbijt 12fruitontbijt

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: