Sojaboon bevat veel eiwitten en heeft een GI van 15

sojaboonEen sojaboon bevat veel eiwitten die door ons lichaam gemakkelijk worden opgenomen. Het ligt er wel aan hoe het gegeten wordt, in de boon zitten 35% eiwitten per 100 gram, in de kiemen slechts 4%.

Door de combinatie van eiwitten en vezels is de glycemische index van soja zeer laag (15).

Soja gekookt mag zowel in een koolhydraatmaaltijd als vetmaaltijd. Tofu is alleen geschikt voor de vetmaaltijd. Zie ook de GI-index pagina.  

Lees verder…Sojaboon bevat veel eiwitten en heeft een GI van 15

Slank door de overgang

slank-door-de-overgang-receptenSlank door de overgang met recepten

Wil jij ook slank door de overgang en ben je op zoek naar goede recepten voor tijdens de overgang? Veel vrouwen zijn hier al ruime tijd van tevoren naar op zoek, ze horen namelijk dat je door de veranderende hormonen aan kunt komen tijdens de overgang. Dat is iets waar veel vrouwen dan ook tegenop kijken. Maar het hoort er echt bij. Bij de een zal het een paar kilo meer of minder zijn dan bij de ander. Het ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw. Maar je kunt de kilo’s ook weer kwijtraken, de een makkelijker dan de ander. Zorg er in ieder geval voor dat je gezond blijft eten en voldoende blijft bewegen.

Gelukkig zijn er nu ook recepten die gezond eten makkelijker maken en je kunt het hierdoor ook gevarieerd houden.

Lees verder…Slank door de overgang